Here you find shows we are performing on special occasions or on request .
Mr & Mrs SommerflügelA poetic circus for children from 2
Please come on in! Ladies and gentlemen, dear boys and girls –immerse yourself in a little fantastic world!
A suitcase full of light, a butterfly dressage without a vail anda delicate romance between a whale and a ship. Come see the terrible pretty nice love story of a mouse desired by a cat.
A good half an hour show of a comically marvellous jugglery.
The strange little world of animals that Mr and Mrs Summerwing are getting out of their magic suitcase is mainly interested in eating. And thus, the little stunts in this circus only serve the purpose of getting closer to something they want to have. Not every chase is successful. It can be beautifully in vain to try to catch something, like trying to hold the shadow of a butterfly in a handkerchief. With plenty of charming tricks the two show actors make use of their menagerie to seduce each other. Because that‘s what it‘s all about: to try to get something from the other one. Half an hour of tentative, ingenious and clumsy attempts to get closer to something desired.
P.S.: Don’t forget to feed the bird living under your hat!
Directed by: Werner Hennrich
Play, images, sound, concept:
Michael Döhnert, Melanie Florschütz
Live-Music: Michael Döhnert
Painting of the background: Wolf Dieckmann
Female Dress: Adelheid Wieser
Production: florschütz & döhnert
Coproduction: Theater o.N.
Supported by: Fonds Darstellende Künste e.V.
and Small Size, European Network for the diffusion of performing arts for early years
Première: 02.10.2010, T-Werk Potsdam
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Hare Hare Moon Hare NightA poetical play for children of the age between 2 and 5 years
The moon is round and makes his circles. The waxening moon, the full moon, the moon is on the wane, the new moon. The moon is there, is gone away and comes back. Like a ball, a lantern, or a piece of cake. And if you are looking at him very careful, in special nights you can see the hare jumping through the full moon. The full moon is jumping through the night. A magic, musical journey through the night in the sign of the hare.
The moon and his continually change, his appearance and disappearance, the experience of the darkness can be shared of every child. The moon is the light of the night and the night is the time for dreaming. For ages the moon has fascinated the human beings. Like a friendly playmate the moon seems to be handy, but he has his own will. In his lunar orbit the moon appears and disappears, he is a never ending change. And how the moon is growing and passing away, his development is like the existence of the human being. Of all that our play is telling in images rich of poetic and atmosphere.
Melanie Florschütz leads like a sleepwalker through the play, accompained by Michael Döhnert, who is singing and arranging the surrounding with his smooth flexible voice.
Directed by: Andrea Kilian
Concept, design, play and music:
Michael Döhnert, Melanie Florschütz
Costume: Adelheid Wieser
Production: florschütz & döhnert
A coproduction of Theater o. N. and SCHAUBUDE Berlin. Supported by Berliner Senatsverwaltung für Wissenschaft, Forschung und Kultur and Fonds Darstellende Künste e.V.
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Baubo Mythos RevueEin Stück für Erwachsene
„unterhaltsam, bescheuert, sexy“ A. W.
Baubo: ein vergessenes Mysterium
Baubo: eine obszöne Geste
Baubo: ein Gelächter
Baubo: eine antike Quelle im Demeter-Persephone-Mythos
Baubo: eine Strategie im Umgang mit dem Unvermeidlichen
Baubo: eine uraltes Weibsbild
Baubo: nicht zu erklären, nur zu geniessen.
Eine Hommage an das Leben.
Geistesblitze und andere Kuriositäten präsentiert von Melody Floçiç.
Die schönsten Melodien aus 50 Jahren Rockmusik gespielt vom Ein-Mann-Show Orchester HARDY.
Eine Produktion von florschütz & döhnert
in Koproduktion mit Theater o.N. und SCHAUBUDE BERLIN.
Gefördert vom Fonds Darstellende Künste e.V.
Spiel: Melanie Florschütz, Michael Döhnert
Regie: Werner Hennrich, Hendrik Mannes
Kostüme: Adelheid Wieser
Bühnenmalerei: Wolf Dieckmann
Uraufführung 26. September 2008 SCHAUBUDE BERLIN
Auszug aus dem Stück
„Man muss sich mal vorstellen, was das bedeutet: von Angesicht zu Angesicht inmitten einer sich in vollkommener Blüte befindlichen Narzisse. Ich meine nicht irgendeine Narzisse, sondern eine makroskopisch vergrößerte. Man selber mitten drin, in einem lichtdurchfluteten, transparenten Raum und vor sich ein riesengroßer Griffel, zu dem man hinauf schaut. Die Nase eingepudert mit Blütenstaub. Der Duft ist so betörend, dass man glaubt, der Atem müsse einem stocken.
Plötzlich tut sich ein Abgrund auf. Und man denkt: Warum ausgerechnet jetzt? Warum so plötzlich? Warum gähnt mich dieser Abgrund so frech an? Soll das eine Tür sein, die verschlossen ist? Und man steht da und hat nicht mal einen Schlüssel in der Hand, sondern allenfalls ein Heftpflaster.
Dann wird einem erst richtig klar, dass die Autorität der Götter versagt hat. Denn Sie müssen wissen, alles, was bisher geschehen ist, hat sich auf einer göttlichen Ebene abgespielt. Und nichts von dem, was Sie soeben gesehen haben, ist wirklich passiert. Im Gegenteil, wir haben nur zwanghaft nachgespielt, was uns die Götter vor Millionen von Jahren vorgespielt haben.
Das erleben wir doch jeden Tag. Ich weiß nicht, ob Sie Zeitung lesen. Medea hat ihre Kinder umgebracht und wir machen das eben nach. Als hätten wir nichts anderes zu tun. Aus Langeweile, oder aus Trotz, oder nur so, weil jemand das gesagt hat.
In diesem Fall möchte ich allerdings die Behauptung wagen, dass die Götter vollkommen fantasielos sind – und im Gegenteil – wir es sind, die ihnen etwas vorspielen – – — — müssen.“
Melody Floçiç